Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Můžeme pracovat s cookies,
ať víme, jak to na našem webu žije?

Lukáš Miffek

Lukáš Miffek

BIO

Jeden z nejvýraznějších malířů své generace. Absolvent Akademie výtvarných umění v Praze (1999—2005) v Ateliéru malby u prof. Antonína Střížka a u prof. Michaela Rittsteina. Je členem umělecké skupiny Natvrdlí.Jeho výtvarnou doménou je originální příběh, často založený na pohledu do minulosti. Miffek si všímá všednosti a zdánlivě obyčejných maličkostí, ovšem nekopíruje realitu, ale v malbě volí nadsázku. A právě tím dovede perfektně zdůraznit absurditu některých situací. Představa zločince ve vězení vytvoří klasickou iluzi strohé moderní místnosti a osoby s typickou vizáží násilníka. Miffek ale nabídne kasaře sympaťáka, který jsa lapen, v cele hravě roztáhne mříže svýma útlýma rukama v rukavicích, které ještě nestačil odložit. Výjev působí komicky, jako vtip, který nepotřebuje komentář, ale není prvoplánový a dá se vykládat mnoha způsoby.Miffek si záměrně a s gustem utahuje z nabubřelosti a snobství, vysmívá se povrchnosti a dává jí nálepku falešné reklamy na dokonalost. Groteskností projevu a ostrou barevností balancuje na hraně kýče, ale činí tak záměrně a s oblibou, protože se tím v první řadě baví a zároveň naprosto drze útočí na lidské smysly a pudy. I zdánlivě napjaté situace předkládá divákovi vesměs humornou formou. Je poživačný, občas škodolibý a skládá k sobě to, co se zdá nespojitelné. Oživuje sny a fantazie. V jeho světě je možné všechno. Pin-up girl se vášnivě miluje s robotem a na jiném obraze čouhá z rohlíku místo párku autoveterán. Všechno se točí vesměs kolem jídla, vztahů a sexu, tak jak to v životě obvykle chodí. Neživým předmětům dává Miffek lidské vlastnosti a ty pak působí o to více směšně. Jeho obrazy jsou vynikající psychologickou sondou do dění v materiálně založené společnosti, v níž dominuje povrchnost citů, pomíjivost věcí a absence empatie. Miffek tohle umí perfektně vystihnout a bez příkras a mnoha jinotajů předat dál. Fantazie obcuje s realitou a divák pozná mnohdy v obrazech i sám sebe. Hlavní je se umět dobře pobavit — často právě i na úkor svého vlastního ega.